Witam na zajęciach muzykoterapii

Dzisiejsze zajęcia oparte będą na Edukacji przez ruch wg  Doroty Dziamskiej. Zapraszam do zapoznania się krótkim opisem metody:
Zachowanie dziecka podczas zabawy, w której może korzystać  swobodnie z naturalnych form ruchu, jest piękną ilustracją ciągłego odczuwania przyjemności. Dziecko w zabawie spontanicznie wypowiada się ciałem , krzyczy, cieszy się , czasami opowiada o swoich przeżyciach.
Ruch rytm i dotyk właściwie wykorzystane w edukacji mogą stworzyć dziecku wartościowe pole doświadczeń, stymulujących rozwój we wszystkich obszarach. Każda rytmiczna zabawa w systemie Edukacja przez ruch ma określoną procedurę ruchu oraz sprecyzowany sposób wzajemnych zachowań dzieci , które prowadza do powstania zabawki dydaktycznej, pracy plastycznej.

Aby było łatwiej pociechom przekazać o co chodzi w dzisiejszych zajęciach zapraszam do obejrzenia filmiku z warsztatów na których ukazana jest ta metoda


Do dzisiejszej muzykoterapii potrzebujemy dużą kartkę papieru, koła białe o średnicy ok. 7 cm w ilości w jakiej chcemy wykonać portrety,

Temat zajęć: Rytmiczny portret naszej rodziny
1.      
      1. Ćwiczenie grafomotoryczne- rytmiczne fale kreślone na papierze.
a) Zabawę rozpoczynamy od wzięcia dużej kartki papieru uniesienia jej nad głowę i wykonywania rytmicznego kołysania- płyną chmurki.
b) Kartkę odkładamy na stół, bierzemy w   obie ręce kredki i zgodnie ze spokojną muzyką kreślimy w powietrzu fale. Możemy sobie wyobrazić że chcemy pokolorować niebo.
c)  Podchodzimy spokojnym krokiem do stołu i kreślimy oburącz fale na papierze od lewej do prawej strony. Możemy wykonywać to ćwiczenie na zmianę każdy członek rodziny  kolejno lub wszyscy razem na swojej części. Cała kartka pokrywa się falami.
2.     2. Ćwiczenie ruchowe-
a    a) Rodzina trzyma w ręce wycięta kółka zgodnie z ilością osób w rodzinie lub można zwiększyć dodać jeszcze babcię dziadka zwierzęta  i krokiem dostawnym cwałuje wokół stołu z kółkiem w ręce.
      b) Zatrzymanie muzyki-dzieci układają wycięte kółka  na  papierze tak, aby wokół każdej dłoni było dużo miejsca , zmiana znowu cwał i ułożenie kółka w innym miejscu, znowu cwał i ułożenie w jeszcze innym miejscu. Jak już cwałowanie z kółkami się znudzi kładziemy kółka na kartce na tle fal , ważne aby wokół kółka było sporo miejsca.



3.     c)   Szalony klej- ćwiczenie ruchowe
W rytm wesołej muzyki podajemy sobie klej „maszerujący klej”- trzymając w dłoni uderzamy klejem rytmicznie o stół, tak jakby maszerował żołnierz. Podajemy w ten sposób klej następnej osobie i tak przechodzi on z ręki do ręki. Gdy muzyka się zatrzyma ta osoba która ma klej przykleja do kartki z tłem z fal jedno kółko.


4.       3. Ćwiczenie – naprzemienne kreślenie rytmicznych kresek- dziecko trzyma w jednej ręce kredkę    ciemno brązową, w drugiej jasno brązową  lub inne kolory. Stajemy przy przylepionym kółku, i kreślimy naprzemienne kreski od brzegu koła na zewnątrz – powstają włosy . Na przerwę w muzyce przechodzimy do następnego koła dorysowujemy nowe włosy.
Zabawa kończy się gdy dojdziemy znowu do swojego koła.




5.      4.  Emocje naszej rodzinki, na koniec dorysowujemy minki do naszych portretów. Kończymy zajęcia ocieramy czoło , przeciągamy się i podziwiamy nasze dzieło



Dziękuje za dzisiejsze zajęcia , mam nadzieje , że cała rodzina się dobrze bawiła, do usłyszenia za tydzień.




Komentarze

Popularne posty