RYTMIKA gr.0

Witam serdecznie po świątecznym lenistwie. Pozostając  dalej w małym rozleniwieniu proponuję dzisiaj nowy rodzaj odbioru muzyki- muzykoterapię receptywną. Dzisiaj małe Słodziaki z zerówki staną się melomanami przy pomocy rodziców i stworzą pracę plastyczną do muzyki poważnej!!!

Podpowiedzi dla dzieci są dowolne, jeżeli dziecko ma bogatą wyobraźnię to cudownie, jeżeli ma problem ze swobodną wypowiedzią i trzeba je naprowadzić to bardzo proszę. Rodzice nie musza się tylko sugerować tym co napisałam, możecie Państwo sami stworzyć własne opowiadanie i pomóc dzieciom.

Muzykoterapie receptywną polega na słuchaniu muzyki i przekazywaniu odczuć muzycznych przez słuchających oraz obejmuje dyskusję  związaną z tymi odczuciami i zaistniałymi w trakcie sytuacjami .Odczuwana muzykę można przekzać w formie plastycznej , w dowolnej technice.

Na początek zapraszam do wysłuchania utworu A. Vivaldiego „Cztery pory roku”. Jest to cykl czterech koncertów skrzypcowych. My dzisiaj skupimy się na pierwszej części „Wiosna”.

Zamknij proszę oczy i spróbuj wysłuchać w całości „Wiosny”
Link do muzyki:  https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI&list=RDjdLlJHuQeNI&index=1

Po wysłuchaniu zastanów się co chciała przekazać  Ci muzyka, co widziałeś ukrytego w dźwiękach muzyki . Spróbuj narysować dowolną techniką to co słyszysz w całości. Jeżeli narysowanie całości jest zbyt trudne wybierz proszę sobie którąś część , mała podpowiedź co kompozytor miał na myśli. Możesz się tym zasugerować , lub stworzyć zupełnie coś nowego. Do dzieła!!!

Utwór ten podzielony jest na 3 części.

Część pierwsza – słychać w tle wyraźny śpiew ptaków ogłaszający wiosnę. Słychać także szum wody wiatru, pojawia się nastrój grozy, niepokoju z grzmotami i błyskawicami wracając potem znowu do spokojnej przyrody
Link do pierwszej części: https://www.youtube.com/watch?v=wArxRqYY0-4

Część druga-  pogodny miły nastrój – odpoczywający na ukwieconej łące pasterz z wiernym psem u boku:

Część trzecia: radosny wiejski taniec w którym biorą udział nimfy- odgłos instrumentów przypomina instrumenty ludowe
Link do część  trzeciej: https://www.youtube.com/watch?v=OJZObC9bZak

Dziękuję za udział w dzisiejszych zajęciach i do usłyszenia za tydzień. Pozdrawiam M. Leśniewska

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty