MUZYKOTERAPIA III C, II B
Witam bardzo
serdecznie, mam nadzieję że dobrze się bawiliście muzycznie na poprzedniej
muzykoterapii?
Dzisiaj na
naszych zajęciach będzie królował Mozart, którego muzyka ma ogromny wpływ na
poprawę skupienia podczas nauki, wzrost kreatywności, zapamiętywanie i nauka ,
nawet przez dłuższy okres czasu przychodzą bez wysiłku, podwyższa się motywacja
i organizacja w zakresie codziennych obowiązków, objawy zmęczenia odczuwa się
znacznie później, rzadko cierpi się na poczucie spadku energii. No to zaczynamy!!!
Do
dzisiejszych zajęć będzie potrzebny balon, papierowe talerzyki lub gazety
1.Zabawy dynamiczne: Swobodne bieganie z podskokami i
okrzykami , bieganie w parach : pchanie o dłonie partnera, przeciąganie,
pchanie plecami o plecy partnera,
(Ćwiczenie
odreagowujące, ujawniające emocje, pomagające nawiązać kontakt w grupie)
2. Zabawa z balonami: Podbijanie balonika naprzemiennie kolejnymi
palcami rozpoczynając od kciuka prawej i lewej ręki, swobodnie poruszając się
po pokoju
(Ćwiczenie
koordynacji wzrokowo- słuchowo-ruchowej, koncentracja uwagi)
3. Taniec z gazetami, talerzami: kładziemy przed sobą papierowe
talerzyki lub gazety, wystukujemy na nich rytm w różnych kierunkach, udając grę
na pianinie
(Ćwiczenie
na orientację przestrzenną , orientacje w schemacie ciała , koordynacji
wzrokowo- słuchowo-ruchowej, percepcji słuchowej)
4. Słuchanie muzyki: W dowolnej [pozycji siedzącej
słuchamy muzyki z instrukcją: „Wyobraź sobie, że idziesz na wycieczkę”. Po
wysłuchaniu fragmentu utworu opowiadamy swoje wyobrażenia
(Ćwiczenie
projekcyjne, ujawniające emocje, uwrażliwiające, usprawniające percepcję
słuchową , koncentrację uwagi słuchowej)
5. Dyrygowanie orkiestrą: Bawimy się w dyrygenta, poruszając
symetrycznie obiema uniesionymi rękami reagując na zmiany tempa muzyce
(Ćwiczenie
na usprawnianie widzenia obuocznego, koordynacji wzrokowo-słuchowo- ruchowej,
orientacji przestrzennej, pracy w polu środkowym, świadomości prawej i lewej
strony ciała”.
6. Relaks: W pozycji leżącej lub siedzącej.
Wykonujemy 3 razy ćwiczenia izometryczne- napinamy i rozluźniamy wszystkie
mięśnie ciała, aby poczuć wyraźna różnice między napięciem a rozluźnieniem. Kilka
szybkich , płytkich wdechów i wydechów przez nos, a następnie spokojny, powolny
wdech nosem i wydech ustami. Przybieramy dogodna pozycję, mięśnie rozluźnienie
, oczy zamknięte, słuchamy muzyki, przenosząc się w wyobraźni w przyjemne
miejsce. Druga osoba mówi ciepłym głosem :
Wyobraź sobie, że
jesteś małym, maleńkim, puszystym misiem. Misiem z miękkimi włoskami i czarnym,
błyszczącym noskiem. Spacerujesz po leśnej polanie. Świeci słońce, jest ciepło
i jasno. Powietrze tutaj jest czyste. Czujesz zapach kwiatów, które rosną na
polanie. Och! Jak tu jest przyjemnie. Możesz wygodnie położyć się na miękkim
posłaniu z pachnącego sianka. Jest dobrze. Promyki słońca delikatnie dotykają
twojej twarzy i przyjemnie rozgrzewają całe ciało. Wieje ciepły, lekki wiatr,
który cicho szeleści listkami. W oddali słychać radosny śpiew ptaków. Jest
dobrze....................Jest bezpiecznie........................ Jest
przyjemnie i spokojnie........................................ A teraz znowu
trzeba stać się dzieckiem. Zginamy rączki i prostujemy je. Raz, dwa, trzy.
Głęboko oddychamy. Raz, dwa, trzy. Teraz otwieramy oczy. I każdy z nas jest
znowu dzieckiem. Miś został
w lesie, a my tak jak on czujemy się dobrze. Jesteśmy wypoczęci i radośni.
w lesie, a my tak jak on czujemy się dobrze. Jesteśmy wypoczęci i radośni.
Link do muzyki: https://www.youtube.com/watch?v=df-eLzao63I
Czas relaksu ok. 5
minuty
Po utworze łagodna
aktywizacja wyciągamy się powoli do góry, powoli pionizujemy ciało
Mam nadzieję że cała
rodzinka uległa urokowi muzyki Mozarta. Pozdrawiam serdecznie , życze zdrówka i
do usłyszenia za tydzień. M. Leśniewska
Komentarze
Prześlij komentarz