MUZYKOTERAPIA III C, II B


Witam bardzo serdecznie, mam nadzieję że dobrze się bawiliście muzycznie na poprzedniej muzykoterapii?
Dzisiaj na naszych zajęciach będzie królował Mozart, którego muzyka ma ogromny wpływ na poprawę skupienia podczas nauki, wzrost kreatywności, zapamiętywanie i nauka , nawet przez dłuższy okres czasu przychodzą bez wysiłku, podwyższa się motywacja i organizacja w zakresie codziennych obowiązków, objawy zmęczenia odczuwa się znacznie później, rzadko cierpi się na poczucie spadku energii. No to zaczynamy!!!
Do dzisiejszych zajęć będzie potrzebny balon, papierowe talerzyki lub gazety

1.Zabawy dynamiczne: Swobodne bieganie z podskokami i okrzykami , bieganie w parach : pchanie o dłonie partnera, przeciąganie, pchanie plecami o plecy partnera, 
(Ćwiczenie odreagowujące, ujawniające emocje, pomagające nawiązać kontakt w grupie)
2. Zabawa z balonami: Podbijanie balonika naprzemiennie kolejnymi palcami rozpoczynając od kciuka prawej i lewej ręki, swobodnie poruszając się po pokoju
(Ćwiczenie koordynacji wzrokowo- słuchowo-ruchowej, koncentracja uwagi)
3. Taniec z gazetami, talerzami: kładziemy przed sobą papierowe talerzyki lub gazety, wystukujemy na nich rytm w różnych kierunkach, udając grę na pianinie
(Ćwiczenie na orientację przestrzenną , orientacje w schemacie ciała , koordynacji wzrokowo- słuchowo-ruchowej, percepcji słuchowej)
4. Słuchanie muzyki: W dowolnej [pozycji siedzącej słuchamy muzyki z instrukcją: „Wyobraź sobie, że idziesz na wycieczkę”. Po wysłuchaniu fragmentu utworu opowiadamy swoje wyobrażenia
(Ćwiczenie projekcyjne, ujawniające emocje, uwrażliwiające, usprawniające percepcję słuchową , koncentrację uwagi słuchowej)
5. Dyrygowanie orkiestrą: Bawimy się w dyrygenta, poruszając symetrycznie obiema uniesionymi rękami reagując na zmiany tempa muzyce
(Ćwiczenie na usprawnianie widzenia obuocznego, koordynacji wzrokowo-słuchowo- ruchowej, orientacji przestrzennej, pracy w polu środkowym, świadomości prawej i lewej strony ciała”.  
6. Relaks: W pozycji leżącej lub siedzącej. Wykonujemy 3 razy ćwiczenia izometryczne- napinamy i rozluźniamy wszystkie mięśnie ciała, aby poczuć wyraźna różnice między napięciem a rozluźnieniem. Kilka szybkich , płytkich wdechów i wydechów przez nos, a następnie spokojny, powolny wdech nosem i wydech ustami. Przybieramy dogodna pozycję, mięśnie rozluźnienie , oczy zamknięte, słuchamy muzyki, przenosząc się w wyobraźni w przyjemne miejsce. Druga osoba mówi ciepłym głosem :
Wyobraź sobie, że jesteś małym, maleńkim, puszystym misiem. Misiem z miękkimi włoskami i czarnym, błyszczącym noskiem. Spacerujesz po leśnej polanie. Świeci słońce, jest ciepło i jasno. Powietrze tutaj jest czyste. Czujesz zapach kwiatów, które rosną na polanie. Och! Jak tu jest przyjemnie. Możesz wygodnie położyć się na miękkim posłaniu z pachnącego sianka. Jest dobrze. Promyki słońca delikatnie dotykają twojej twarzy i przyjemnie rozgrzewają całe ciało. Wieje ciepły, lekki wiatr, który cicho szeleści listkami. W oddali słychać radosny śpiew ptaków. Jest dobrze....................Jest bezpiecznie........................ Jest przyjemnie i spokojnie........................................ A teraz znowu trzeba stać się dzieckiem. Zginamy rączki i prostujemy je. Raz, dwa, trzy. Głęboko oddychamy. Raz, dwa, trzy. Teraz otwieramy oczy. I każdy z nas jest znowu dzieckiem. Miś został
w lesie, a my tak jak on czujemy się dobrze. Jesteśmy wypoczęci i radośni.
Link do muzyki: https://www.youtube.com/watch?v=df-eLzao63I
Czas relaksu ok. 5 minuty
Po utworze łagodna aktywizacja wyciągamy się powoli do góry, powoli pionizujemy ciało

Mam nadzieję że cała rodzinka uległa urokowi muzyki Mozarta. Pozdrawiam serdecznie , życze zdrówka i do usłyszenia za tydzień. M. Leśniewska



                                      






Komentarze

Popularne posty